dissabte, 23 d’octubre del 2010

BANDA SONORA, If you leave me now


Va haver-hi un temps en què els xics i xiques de la classe obrera és relacionaven sobretot a les discoteques (el "pijos" de l'època es deien "peres" i anaven més aviat als pubs). Com que, aleshores, existia una institució anomenada "ball lent", allò facilitava molt la cosa (molt o poc, segons els dies). El cas és que les xiques es quedaven assegudes per parelles o de tres en tres i els xics (també en grups menuts) pegaven voltes a la pista de ball tot diguent ací i allà "vols ballar?" La xicona normalment deia que no i mostrava indiferència o menyspreu (segons els dies). Ahí començava un ritual de preguntes i respostes i tira i afluixa que acabava amb la parelleta ballant "agarrao" o enviant la xicona al xicon a fer la mà. Un altre dia podríem parlar del ball intern que feien els xics i les xiques, uns per apropar-se i les altres per a impedir l'apropament... que al remat et feien mal els braços i el coll. Bé: una de les cançons que no podia faltar en aquells moments era l'èxit de 1976 de Chicago "If you leave me now". L'amiga Assumpta em va recordar aquest grup en un comentari de fa uns messos. Segur que també se'n recordarà de tot el ritual cavernícola d'aquells temps. Amb un sonriure.




If you leave me now
Chicago


If you leave me now, you'll take away the biggest part of me
Uh uh uh uh no baby please don't go
And if you leave me now, you'll take away the very heart of me
Uh uh uh uh no baby please don't go
Uh uh uh uh girl I just want you to stay

A love like ours is love that's hard to find
How could we let it slip away
We've come too far to leave it all behind
How could we end it all this way
When tomorrow comes and we'll both regret
The things we said today

A love like ours is love that's hard to find
How could we let it slip away
We've come too far to leave it all behind
How could we end it all this way
When tomorrow comes and we'll both regret
The things we said today

If you leave me now, you'll take away the biggest part of me
Uh uh uh uh no baby please don't go
Uh girl, just got to have you by my side
Uh uh uh uh no baby, please don't go
Oh mama, I just got to have your lovin, yeah

3 comentaris:

Assumpta ha dit...

Aquesta és una de les cançons preferides de la meva vida!! :-))


Una passada!!! Preciosa!! Vaig a escoltar-la!! ;-))

Però quan estava de moda, de moda, jo encara no anava a les discoteques... encara em faltava un parell d'anyets o així... l'escoltava en un aparell de ràdio petitó que m'havia portat d'Andorra el meu padrí i que el posava sota el coixí quan escoltava "Los 40 principales" per la nit... i després (o abans) "Hora 25" hehehe

Però tu no ets una mica més jove que jo? Series molt xicarró quan aquesta cançó estava de moda...

Bé, vaig a escoltar-la i no m'enrotllo més :-))

Jesús Párraga ha dit...

Jo vaig començar a anar a la disco amb 14 anys. No és que tinguera cara de tenir-ne 18 però els porters de les discoteques no eren massa estrictes per ací pels pobles dels voltants de València. :D

Assumpta ha dit...

Aaaaaah!! Ara s'explica tot!! :-)

Jo hi vaig començar a anar cap els 16... però és que amb 16 ja es podia.

Crec que era diferent segons l'horari... no sé com anava, però segur que si jo hi anava als 16 és perquè als 16 estava permès :-)

Potser a València també era als 16 (bé, en aquells temps segur que era a tot arreu igual) i, clar, no era tan greu passar amb dos anys menys que amb quatre :-))