dilluns, 20 de desembre del 2010

Cançó per a tornar a casa de l’amiga.

Amb el poemeta d'ací baix  (l'he modificat lleugerament) he participat al 1r  concurs de poesia de la revista digital Lo cantich (http://www.locantich.cat/). No he obtingut cap premi (encara que com els editors són molt generosos els poemes no premiats són tots "finalistes") però el vaig escriure com una mena d'exercici escolar quan tenia uns vint anys i què voleu... a mi m'agrada. Espere que a vosaltres també vos faça gràcia.



Cançó per a tornar a casa de l’amiga

D’aquest país me n’aniria;
d’aquesta gent, d’aquesta casa.
I, estranger,
tornar ferit al cor
per l’enyorança.
Aleshores, quin deler
de platges conegudes,
de carrers
i places i cançons;
quin neguit
caminar fins a ta casa,
retrobar-te,
quina delícia abraçar-te,
obrir, si de cas, les finestres
i mai no tornar a viatjar.

2 comentaris:

Josep Lluís Rodríguez ha dit...

Jesús. M'ha agradat molt el teu poema. Em sembla d'una categoria i sensibilitat extraordinàries (i més per un noi de vint anys). Jo et concedeixo el primer premi, au! :)

Jesús Párraga ha dit...

Moltíssimes gràcies, Josep Lluís! Ets molt amable!